RSS Feed

Η διαδικασια ενσωματωσης του ανθρωπου….

Η διαδικασία ενσωμάτωσης του ανθρώπου είναι φυσιολογική και κάθε κοινωνία έχει τα δικά της συστήματα ενσωμάτωσης που δεν διαφέρουν ουσιαστικά σε τρόπο αλλά σε επουσιώδη και δευτερεύοντα θέματα, και σύμφωνα με την επικρατούσα ιδεολογία και πρακτική…είναι δε τόσο απαραίτητη στον άνθρωπο που περιπτώσεις που αναφέρονται σε πραγματικούς «μόγληδες» που αναθρέφτηκαν από τα ζώα , ή ζήσανε με τα ζωά σε κρίσιμα ηλικιακά στάδια , από νεογέννητα δηλαδή μέχρι και την ηλικία των οχτώ και δεν ήρθαν σε επαφή με οργανωμένη κοινωνία, η ανάπτυξη του λόγου και των ανώτερων διαδικασιών της σκέψης και της λογικής ποτέ δεν επισκεύτηκε πόσο μάλλον να εγαγκατασταθεί στα κεφάλια αυτών των «μόγληδων».
Είναι από αυτό λοιπόν προφανές ότι ο άνθρωπος για να γίνει άνθρωπος πρέπει να εκπαιδευτεί κατάλληλα απ΄’ την στιγμή της γέννησής του έως την πλήρη κοινωνικοποίησή του.
Ανάλογα πειράματα που έγιναν σε ζώα, απέδειξαν ότι ακόμη και βασικές λειτουργίες , όπως η όραση, αν δεν ενεργοποιηθούν στο κατάλληλο πεδίο του εγκεφάλου , μέχρι μια κρίσιμη ηλικία του οργανισμού, από εκεί και μετά παραμένουν σε αχρηστία.Να αναφέρω ένα παράδειγμα για να γίνω πιο συγκεκριμένος: σε νεογέννητο γατί κλείσανε ερμητικά το ένα μάτι μέχρι την ηλικία που θεωρείται κρίσιμη για τις γάτες δλδ τους τρεις μήνες.Το γατί έμεινε τυφλό από το μάτι εκείνο . Όταν μετά από τρεις μήνες του αφήσανε ελεύθερο το μάτι, το γατί δεν έβλεπε από το μάτι εκείνο.Το μάτι δεν είχε πρόβλημα, ούτε το οπτικό νεύρο, αλλά το σημείο του εγκεφάλου που δεν ενεργοποιήθηκε έγκαιρα , ήταν πια ανενεργό.
Έτσι και σε περιπτώσεις που θεωρούμε ότι η εκπαίδευση του ανθρώπου αφήνει κενά σε τομείς και δραστηριότητες κτλ, όταν χρειαστεί να ενεργοποιηθεί τομέας του εγκεφάλου που δεν έχει πάρει τα ανάλογα ερεθίσματα μέχρι την κρίσημη ηλικία που στον άνθρωπο είναι τα τρία έως οκτώ χρόνια, αναλόγως το πεδίο δλδ, τότε είναι αδύνατον ο άνθρωπος αυτός να μπορέσει να σκεφτεί και να πράξει με εκείνο το πεδίο του εγκεφάλου που θα χρειαστεί , αλλά είναι ανενεργό.
Να πούμε ένα παράδειγμα για να γίνουμε πιο κατανοητοί; Αν υποθέσουμε ότι ο άνθρωπος μπορεί να χρησιμοπιήσει την «τηλεπάθεια» για συνενόηση, πράγμα που θεωρείται από πολλούς δυνατό…το ότι δεν είναι ευρέως διαδεδομένο είναι γιατί δεν έχει ενεργοποποιηθεί το κατάλληλο νευρικό κέντρο , στην κατάλληλη βρεφική ηλικία.Πράγμα που στο μέλλον θα είναι -λένε- τόσο φυσικό όπως σήμερα η ομιλία…

περισότερα εδώ:

http://bostopel.blogspot.com/2012/02/theodor-adorno.html

Advertisements

2 responses »

  1. Αγαπητέ φίλε χρηχα,
    σε ευχαριστώ για τις απόψεις που παρουσιάζεις, προβάλλοντας αυτό το σοβαρό ζήτημα.
    Η ανάγκη να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο της προσαρμογής των πλαισίων, στα οποία μας εγκλωβίζουν ως κοινωνικά υποκείμενα τα διάφορα καθεστώτα, προϋποθέτει να κατανοήσουμε, όχι μόνο την εκούσια προσαρμογή μας σε αυτά, αλλά και την ακούσια. Η προσαρμογή μας δεν γίνεται μόνο ένεκα λόγων σκοπιμότητος, ή κάτω από ανάγκες και εξάσκηση πίεσης μέσω κυρώσεων. Πιστεύω, ότι ένα σημαντικότατα τμήμα της προσαρμογής μας ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΝ, δεν είναι ούτε συνειδητό, ούτε εκούσιο. Συμβαίνει βάσει κάποιων μηχανισμών κοινωνικής ενσωμάτωσης, τα αποτελέσματα των οποίων, ενώ καταγράφονται από την εμπειρία μας, αυτά θεωρούνται αυτονόητα, χωρίς να γίνεται αντιληπτός ο τρόπος, με τον οποίον αυτά επέρχονται.
    Αυτήν ακριβώς την διαδικασία αποκαλώ «Μάτριξ».
    Νομίζω, ότι αυτή μπορεί να γίνει κατανοητή με αναφορά σε κοινωνίες του παρελθόντος, οι οποίες όμως μας αφορούν άμεσα, αφού προβληθούν και αναλυθούν οι αντίστοιχοι μηχανισμοί. Θεωρώ, ότι αυτή η εμπειρία θα είναι μάλλον τραυματική, διότι αυτοί οι μηχανισμοί χαρακτηρίζονται από χαμελαιονισμό και έχουν πείσει το σύνολο για την σκοπιμότητα της ύπαρξης και των προθέσεών τους.
    Παρ’ όλο, ότι κατά καιρούς έχουν γραφεί κάποια ιδιαίτερα χρήσιμα βιβλία, μελέτες και κείμενα σχετικά με την διαδικασία κοινωνικής ενσωμάτωσης, αυτοί οι μηχανισμοί, της διαδικασίας ακούσιας ενσωμάτωσης, έχουν επιτύχει να βρίσκονται ακόμη στην αφάνεια και μένει να αποκαλυφθούν. Αυτοί εκκινούν από τα υπάρχοντα κεκαλυμμένα ιερατεία της χθόνιας – κρόνειας λατρείας, με τις αλλεπάλληλες καλυμμένους μηχανισμούς τους.
    Στην ανάρτηση, την οποία παραπέμπεις, ασχολούμαι ακόμη με μια σειρά εισαγωγικές έννοιες του εν λόγω θέματος. Σύντομα όμως θα αναφερθώ αναλυτικά σε αυτούς τους μηχανισμούς αρχικά στην κλασσική Ελλάδα, με προβολή των αντίστοιχων πηγών.
    Ξανά σε ευχαριστώ θερμά για την ανάδειξη του θέματος.

    Απάντηση
  2. Διάβαζα σε ένα κείμενο ψυχιατρικής για τη διαμόρφωση μιας σκέψης στο μυαλό μας…» οι νευρώνες φτιάχνουν συνάψεις μεταξύ τους…κάθε σκέψη όσο απλή και να’ναι χρειάζεται περίπου διακόσια δισεκατομύρια συνάψεις…κάθε σύναψη είναι μόνιμη…όταν στην ίδια λογική-στην ίδια περιοχή-στους ίδιους νευρώνες , γίνονται οι ίδιες ή παρόμοιες σκέψεις, αυτό σημαίνει ότι εκεί υπάρχει ένα ποτάμι συνάψεων παρόμοιων , ίδιων σκέψεων…»

    Είναι αυτό που λέμε ότι ο λόγος δημιουργεί την ιστορία, ο λόγος είναι ένα εν δυνάμει γεγονός….

    Αυτό δεν είναι λόγια συνομοσίας, είναι επιστημονικά δεδομένα, και δείχνουν πως «εμπεδώνουμε» τη εκπαίδευση…
    αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι κακώς κείμενα…η εκπαίδευση πρέπει να γίνει , η εκπαίδευση πρέπει να υπάρχει, αλλίως δεν θα είμαστε άνθρωποι, θα είμαστε κάτι άλλο…αλλά όταν αυτήν η εκπαίδευση περνάει στα χέρια ύποπτων κυκλωμάτων , όταν η εκπαίδευση περνάει μέσω της διαφήμισης( είναι μια ακούσια εκπαίδευση από πολύ πολύ ειδικούς στο θέμα) , τότε αυτήν η εκπαίδευση δεν έχει να κάνει με το δικό μας καλο…

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: